Luuletko tietäväsi miten välttää ylensyömistä? Tutkijoiden mukaan useat ruokaan ja syömiseen liittyvät päätökset tehdään alitajuntaisesti. Aivot saattavat siis johtaa meitä tietämättämme harhaan päivittäisissä ruokavalinnoissamme.
Portsmouthin yliopiston tekemän tuoreen tutkimuksen mukaan tomaatin sisältämä lykopeeni hidastaa syöpäsolujen leviämistä ja voi jopa tappaa eturauhassyövän solut.
Hedelmät ja muut runsaasti kuitua sisältävät ruoat voivat edistää myös hampaiden terveyttä, tuore yhdysvaltalaistutkimus osoittaa.
Uusimmat trendiruokavaliot mainostavat mallia jossa terveellistä ruokavaliota noudatetaan kuusi päivää viikossa ja seitsemäntenä laihduttaja saa herkutella sydämensä kyllyydestä. Nämä ovat syyt, miksi herkuttelupäivä viikossa kannattaa.
Mr Chocolate -lempinimen saanut kuuluisa amerikkalainen kondiittori Jacques Torres paljastaa, minkälaisilla aineksilla syntyy maailman paras kaakao.
Makuja-osion tuoreessa kyselyssä tiedusteltiin lukijoilta, mikä saa heidät mässäilemään.
Oletko kyllästynyt dieetteihin, jotka rajoittavat syömistäsi ja joissa joudut karttamaan kokonaan tiettyjä ruokia? Kokeile siis Hollywoodin kirkkaimipien tähtien suosimaa Five factor-dieettiä.
Tuoreen tutkimuksen mukaan säännöllinen itsensä nälässä pitäminen tekee hyvää keholle ja jopa pidentää elinikää.
Lapsena moni meistä tuli keittäneeksi pihamaalla keppisoppaa. Usko tai älä, havunoksista tehdyn keitoksen uskotaan toimivan myös terveysjuomana.
Chili on luonnon oma ihmelääke. Tästä terveellisestä hedelmästä löytyy apu niin laihdutukseen kuin tautien ennaltaehkäisyyn ja parantamiseen. Onhan chili vielä kaiken lisäksi herkullinen lisä ruoassa!